Regulamin

I. Postanowienia ogólne

Korzystanie z konsultacji telemedycznych odbywa się na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

Konsultacji udziela dr n. med. Iwona Adamusiak-Kutrowska, pediatra specjalista neonatolog, wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą w księdze rejestrowej o numerze 128576 przez Okręgową Izbę Lekarską w Koszalinie, dalej „Lekarz”, zgodnie ze swoją specjalnością.

Konsultacje telemedyczne świadczone są wyłącznie względem osób do 18 roku życia, dalej „Pacjentów”. Jest to możliwe tylko za pośrednictwem ich rodziców lub opiekunów prawnych, dalej „Zamawiających”. Dr n. med. Iwona Adamusiak-Kutrowska nie leczy ani nie udziela porad osobom dorosłym.

Poprzez konsultacje telemedyczne rozumie się odpłatne udzielenie porady medycznej poprzez rozmowę telefoniczną audio lub wideo, z możliwością wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia, wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się.

Korzystanie z konsultacji jest możliwe po uprzedniej akceptacji wszystkich postanowień regulaminu.

II. Konsultacje telemedyczne

W przypadku chęci skorzystania z konsultacji telemedycznych, należy opłacić usługę online, podać numer telefonu oraz przygotować niezbędne dokumenty medyczne Pacjenta (jeżeli są). W ciągu 3 godzin Zamawiający otrzyma telefon od Lekarza, zgodnie z wybraną formą kontaktu. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy połączeniem telefonicznym lub wideo za pomocą serwisów WhatsApp lub FaceTime. W przypadku trzykrotnego odrzucenia połączenia lub nieodebrania telefonu, Zamawiający zostanie obciążony kosztem konsultacji bez prawa zwrotu pieniędzy. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy połączenie z powodów technicznych zostanie zerwane i zostanie niezwłocznie po ustaniu problemu nawiązane.

Dla celów dokumentacji medycznej niezbędne jest podanie imienia, nazwiska, daty urodzenia, adresu miejsca zamieszkania, numeru PESEL oraz danych dotyczących stanu zdrowia Pacjenta. Czas trwania konsultacji jest ograniczony do 30 minut. W trakcie konsultacji, jeżeli zajdzie taka uzasadniona potrzeba, istnieje możliwość wypisania e-recepty lub e-zwolnienia. Z przyczyn technicznych będzie to miało miejsce niezwłocznie po zakończeniu konsultacji, a stosowny kod lub informację o wypisaniu zwolnienia zostanie przesłany Zamawiającemu SMS-em.

Konsultacje telemedyczne odbywają się w godzinach 12-21. W przypadku opłacenia konsultacji późnym wieczorem (po 21), realizowana jest ona następnego dnia roboczego.

III. Płatności online

Konsultacje telemedyczne muszą zostać opłacone przez Zamawiającego online przed wykonaniem usługi lekarskiej.

Płatności online są obsługiwane przez operatora systemu płatności online, firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, krajową instytucję płatniczą, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 złotych, w całości opłaconym, posiadającą NIP: 779-23-08-495, REGON: 300523444.

Szczegóły i regulamin dokonywanych transakcji można znaleźć na stronie PayU - https://www.payu.pl/regulaminy

IV. Faktura elektroniczna

Akceptacja niniejszego Regulaminu przez Zamawiającego wiąże się ze zgłoszeniem żądania otrzymania faktury zamiast paragonu fiskalnego. Zamawiający wyraża także zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106n Ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.2020.106 ze zm.), co jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.

Faktura elektroniczna jest przesyłana jako załącznik do wiadomości wysyłanej na adres e-mail Zamawiającego, po realizacji usługi medycznej. Zamawiający ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawidłowego adresu e-mail, co będzie skutkowało niemożliwością doręczenia faktury elektronicznej.

V. Warunki świadczenia usług

Wszystkie usługi są odpłatne.

Zamawiający jest zobowiązany do ujawnienia wszystkich informacji i okoliczności, które mają znaczenie dla udzielenia usługi medycznej. Zamawiający ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje dotyczące zdrowia Pacjenta, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na wykonanie usługi medycznej.

Korzystanie z konsultacji telemedycznych wiąże się z koniecznością posiadania sprzętu umożliwiającego odbycie wybranej formy konsultacji.

VI. Warunki zawierania i rozwiązywania umów

Umowę o świadczenie usług medycznych uważa się za zawartą z chwilą uiszczenia opłaty w systemie PayU, po wcześniejszej akceptacji niniejszego regulaminu. Zostaje ona zawarta na czas wykonywania usługi. W przypadku braku płatności za wybraną usługę, umowę uważa się za niezawartą i nie dochodzi do wykonania usługi medycznej. Zamawiający ma możliwość odstąpienia od umowy w każdym czasie. W przypadku konsultacji telemedycznych trzykrotne odrzucenie połączenia lub nieodebranie telefonu skutkuje obowiązkiem uiszczenia opłaty. Po wykonaniu usługi Zamawiający traci możliwość odstąpienia od umowy, o czym zostaje poinformowany. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego naruszenia przez drugą stronę warunków umowy, przepisów prawa lub praw drugiej strony lub osoby trzeciej.

VII. Prawa i obowiązki

Strony są zobowiązane do naprawienia szkody, jaką druga strona poniosła na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z umowy lub regulaminu, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które strona ta nie ponosi odpowiedzialności. 

Lekarz nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Zamawiającego niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Zamawiającym. 

Zamawiający zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste Lekarza lub innych osób oraz naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli w ramach konsultacji telemedycznych nie zostaną zachowane powyższe warunki, Lekarz zastrzega prawo do przerwania konsultacji i obciążenia Zamawiającego pełnym kosztem konsultacji. 

VIII. Zasady przetwarzania danych

Polityka prywatności została stworzona, aby opisać sposób postępowania z danymi osobowymi Pacjentów, którym udzielane są świadczenia medyczne, na stronie www.ozd.kolobrzeg.pl, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”.

Administratorem danych osobowych Pacjentów jest Lekarz prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Iwona Adamusiak-Kutrowska, z siedzibą przy ulicy Brzozowej 2, 78-100 Niekanin, prowadząca Ośrodek Zdrowia Dziecka przy ulicy Żółkiewskiego 5A/II, 78-100 Kołobrzeg, posiadająca NIP: 631-115-94-15, REGON: 273009469, wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą w księdze rejestrowej o numerze 128576 przez Okręgową Izbę Lekarską w Koszalinie, nr telefonu: 609 103 461.

Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c,  art. 9 ust. 2 lit. h RODO oraz odpowiednich przepisów prawa polskiego obowiązujących w czasie przetwarzania danych osobowych (w szczególności przepisy art. 24 – art. 30a ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t. j.: Dz. U. z 2019 poz. 1127 z późn. zm.), imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, adres miejsca zamieszkania wraz z danymi określającymi stan zdrowia Pacjenta przetwarzane są w celu udzielania Pacjentowi świadczeń zdrowotnych, udokumentowania stanu zdrowia Pacjenta i udzielonych Pacjentowi świadczeń zdrowotnych oraz dokonania rozliczenia z udzielonych świadczeń zdrowotnych. Odbiorcą tych danych mogą być osoby i podmioty wskazane w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, inne osoby i podmioty wskazane w szczególnych przepisach prawa, w tym organy administracji państwowej i inne instytucje państwowe uprawnione na mocy szczególnych przepisów prawa do uzyskania informacji zawierającej dane osobowe pacjenta, a także osoby fizyczne, jednostki organizacyjne i osoby prawne współpracujące z Lekarzem przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych Pacjentowi, w tym także przy wykonywaniu badań diagnostycznych i badań laboratoryjnych na potrzeby leczenia Pacjenta oraz (wyłączając dane określające stan zdrowia Pacjenta, datę urodzenia, numer PESEL oraz adres miejsca zamieszkania) podmioty współpracujące z Lekarzem przy rozliczaniu świadczeń zdrowotnych udzielanych Pacjentowi oraz prowadzeniu księgowości i rachunkowości, w szczególności operatorowi systemu płatności online, firmie PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, krajowej instytucji płatniczej, nadzorowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisanej do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 złotych, w całości opłaconym, posiadająca NIP: 779-23-08-495, REGON: 300523444 oraz podmiotom z nią współpracującym przy realizacji płatności. Dane niezbędne do zrealizowania płatności przez PayU to imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu.

Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, numer telefonu i/lub adres e-mail Zamawiającego przetwarzane są w celach organizacyjnych, a także komunikacji z Zamawiającym podczas udzielania świadczeń medycznych Pacjentowi.

Dane osobowe Pacjenta nie są przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej. 

Dane osobowe Pacjenta zawarte w dokumentacji medycznej są przechowywane przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w szczególnych przepisach prawa. Dane osobowe Pacjenta zapisane w dokumentach innych niż dokumentacja medyczna będą przechowywane przez czas określony odpowiednio dla tych dokumentów w szczególnych przepisach prawa, w szczególności w przepisach prawa dotyczących przechowywania dokumentacji księgowej i rachunkowej, których okres przechowywania wynosi 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane zbiory dotyczą.

Zamawiającemu przysługuje prawo dostępu do danych swoich i Pacjenta oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania danych swoich i Pacjenta, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem zasad gromadzenia i przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w rozdziale 7 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach szczególnych).

W celu wykonania swoich praw żądanie można skierować pod adres e-mail: ozd.kontakt@gmail.com.

Do korzystania ze świadczeń medycznych udzielanych przez Lekarza niezbędne jest podanie do dokumentacji medycznej imienia, nazwiska, daty urodzenia, numeru PESEL, adresu miejsca zamieszkania oraz danych określających stan zdrowia Pacjenta, ponieważ jest to wymóg ustawowy. Niepodanie tych danych uniemożliwia udzielenie Pacjentowi świadczeń zdrowotnych.

Podanie numeru telefonu i/lub adresu e-mail Zamawiającego jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu umożliwienia prawidłowej komunikacji z Zamawiającym, innych spraw organizacyjnych oraz zrealizowania płatności. 

Dane osobowe Pacjenta nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

IX. Reklamacje

Reklamacje należy kierować na adres e-mail ozd.kontakt@gmail.com nie później niż 14 dni roboczych po wykonaniu usługi, podając dane niezbędne do identyfikacji Zamawiającego i opis przedmiotu reklamacji. Zostanie ona rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych.

X. Postanowienia końcowe

Strona korzysta z tzw. plików cookies.

Regulamin wchodzi w życie 10.05.2020 r.